Hola companys,
Aquest matí he rebut un missatge al correu de lo barber de suport a la nostra causa d'un lector del meu blog.
Transmeto el missatge íntegrament:
Hola companys !!!
He llegit al vostre bloc la noticia del traçat de l'autovia interior. Encara que no sóc del vostre poble me solidaritzo en vatros.
Aquí, des de fa temps, jo sempre he cregut que esta autovia de l'interior a les Terres de l'Ebre no mos fa falta, tal com esta plantejada. Lo que realment necessitem és la millora de les carreteres locals i comarcals que són les que fem servir els habitants d'estes terres en lo nostre dia a dia. També s'hauria de millorar notablement el transport públic. D'altra banda, respecte a l'autovia interior, perquè cal tirar endavant una obra amb la qual duplicarem (tenint ja l'autopista A.7) les infrastructures i es causarà un fort impacte mediambiental en zones interiors on fins ara hi ha hagut pocs impactes, de trinxament del territori i de perjudicis als propietaris de finques que s'hauran d'expropiar?
La solució a l'alternativa de comunicació a la congestionada N-340 que vol presentar la nova autovia de l'interior ja la tenim, passa pel territori a no massa quilòmetres del traçat previst per a la nova autovia i ja la van construir fa uns 30 anys: l'autopista A-7.
Amb aquests 272 milions d'euros que es volen invertir en fer una nova obra que causarà afeccions a l'interior del Montsià i del Baix Ebre, no es podria aconseguir liberalitzar l'autopista A-7 al pas per les nostres terres i suprimir tots els peatges ? Què és que potser hi pot haver algun interès privat que vol que això no passi? D'altra banda, com que amb aquesta mesura de segur que hi hauria un increment del trànsit a l'autopista, per més endavant sempre hi podria haver l'opció de construir un 3er carril en cada sentit. Aquesta opció no seria molt més beneficiosa pel territori i causaria menys impactes i perjudicis ? Des del Ministeri de Foment s’ha valorat el seu cost econòmic en comparació amb la nova autovia de l’interior ? Com és que els polítics no han contemplat ni proposat esta opció? En comptes de ser valents i proposar la liberalització de l'autopista, per què es vol construir una nova obra que duplicarà les infrastructures i, a més, la gent que segueixi passant per l’A-7 seguirà pagant peatges? En l'autopista A-7, els habitants d'estes terres sofrim un tracte discriminatori i, després d’una trentena d’anys, seguir mantenint els peatges és continuar enriquint a les empreses concessionàries. Aquesta solució també seria molt beneficiosa per als que viviu a Campredó, ja que des del vostre poble fins a l’A-7 teniu molt bona comunicació mitjançant l’autovia que es va fer de Tortosa a l’Aldea.
Vinga, salutacions i molta sort !!!
Jordi Monforte.
Aquest matí he rebut un missatge al correu de lo barber de suport a la nostra causa d'un lector del meu blog.
Transmeto el missatge íntegrament:
Hola companys !!!
He llegit al vostre bloc la noticia del traçat de l'autovia interior. Encara que no sóc del vostre poble me solidaritzo en vatros.
Aquí, des de fa temps, jo sempre he cregut que esta autovia de l'interior a les Terres de l'Ebre no mos fa falta, tal com esta plantejada. Lo que realment necessitem és la millora de les carreteres locals i comarcals que són les que fem servir els habitants d'estes terres en lo nostre dia a dia. També s'hauria de millorar notablement el transport públic. D'altra banda, respecte a l'autovia interior, perquè cal tirar endavant una obra amb la qual duplicarem (tenint ja l'autopista A.7) les infrastructures i es causarà un fort impacte mediambiental en zones interiors on fins ara hi ha hagut pocs impactes, de trinxament del territori i de perjudicis als propietaris de finques que s'hauran d'expropiar?
La solució a l'alternativa de comunicació a la congestionada N-340 que vol presentar la nova autovia de l'interior ja la tenim, passa pel territori a no massa quilòmetres del traçat previst per a la nova autovia i ja la van construir fa uns 30 anys: l'autopista A-7.
Amb aquests 272 milions d'euros que es volen invertir en fer una nova obra que causarà afeccions a l'interior del Montsià i del Baix Ebre, no es podria aconseguir liberalitzar l'autopista A-7 al pas per les nostres terres i suprimir tots els peatges ? Què és que potser hi pot haver algun interès privat que vol que això no passi? D'altra banda, com que amb aquesta mesura de segur que hi hauria un increment del trànsit a l'autopista, per més endavant sempre hi podria haver l'opció de construir un 3er carril en cada sentit. Aquesta opció no seria molt més beneficiosa pel territori i causaria menys impactes i perjudicis ? Des del Ministeri de Foment s’ha valorat el seu cost econòmic en comparació amb la nova autovia de l’interior ? Com és que els polítics no han contemplat ni proposat esta opció? En comptes de ser valents i proposar la liberalització de l'autopista, per què es vol construir una nova obra que duplicarà les infrastructures i, a més, la gent que segueixi passant per l’A-7 seguirà pagant peatges? En l'autopista A-7, els habitants d'estes terres sofrim un tracte discriminatori i, després d’una trentena d’anys, seguir mantenint els peatges és continuar enriquint a les empreses concessionàries. Aquesta solució també seria molt beneficiosa per als que viviu a Campredó, ja que des del vostre poble fins a l’A-7 teniu molt bona comunicació mitjançant l’autovia que es va fer de Tortosa a l’Aldea.
Vinga, salutacions i molta sort !!!
Jordi Monforte.
1 comentari:
Resposta de "lo barber" a aquest missatge:
"Hola Jordi,
En primer lloc, moltes gràcies per teu suport. No se si ets de molt lluny, per si tens la possibilitat de passar pel poble i poder signar el full que em ficat a disposició de la gent a tots els establiments en contra d'aquest traçat.
Per altra banda, i si no et sap mal, publicaré el teu escrit al meu blog com a senyal de que la gent de fora també ens apoia i ens dona suport.
I per acabar, em sembla normal i lògic el raonament que tu fas, però em penso que la vida no és tan f`àcil com tu la pintes. Ja se que lo que tu dius és lo "lògic" i normal, però els polític ja saps que sempre ho volten tot al enrevés.
Suposo que no fan la A-7 de franc perquè té un propietari, i és diu "Aumar", del Grup ABERTIS. I són ells els que volen cobrar. I per altra banda tenim el Ministeri de Foment que té uns pressupostos que gastar i que també ha "d'invertir" en Catalunya, ja, òbviament, per raons electorals.
I estictotalment d'acord amb tu que quan estigue en funcionament aquest nou traçat, ningú utilitzarà l'A-7 entre l'Ametlla i l'Aldea.
Veus, és una cosa que tinc dubte i que quan pugue ho preguntaré a les autoritats local.
Be, moltes gràcies pel teu suport.
Manel "lo Barber"
Publica un comentari a l'entrada