El ple de l'Ajuntament d'Amposta ha aprovat, per unanimitat de tots els grups polítics municipals, una proposta d'al·legacions per modificar el traçat de l'autovia de l'interior per evitar afectacions al nucli tortosí de Campredó, consensuada verbalment amb la resta de municipis afectats (Tortosa, l'Aldea i Sant Carles de la Ràpita). L'acord emplaça el Ministeri de Foment a situar el punt de creuament de l'Ebre uns 500 metres riu avall del previst en el projecte actual, situant-lo entre la planta de Padesa i la Torre de la Carrova, que evitaria també l'afectació de l'autovia sobre uns ullals i dos jaciments arqueològics. El consistori ampostí demana també una millora dels accessos a la nova autovia des del marge dret de l'Ebre. L'alcalde d'Amposta, el convergent Manel Ferré, ha explicat que l'acord de presentar al·legacions a l'estudi d'impacte ambiental sotmès a exposició pública pel Ministeri de Foment ha estat pres de forma conjunta i consensuada amb la resta de municipis afectats del territori pel pas de l'autovia de l'interior a l'alçada del creuament del riu Ebre. Segons ha afegit, el fet que el traçat que preveu actualment l'administració estatal pugui tenir impactes sobre la zona de la Font del Quinto, al nucli tortosí de Campredó, hauria impulsat l'acord.En aquesta línia, Ferré ha precisat que l'opció que els quatre municipis defensaran conjuntament davant Foment representa moure el traçat del pas sobre l'Ebre tal i com queda plasmat en el projecte a "entre 500 i 600 metres" riu avall per evitar aquestes afectacions al marge esquerre. Així mateix, aquesta nova proposta (que desembocaria en un punt entre la factoria de Padesa i la Torre de la Carrova), ha puntualitzat, evitarà també possibles impactes sobre els ullals de la Carrova i dos jaciments arqueològics situats al marge dret.Ferré ha destacat que aquest plantejament "s'ajusta amb les propostes de Tortosa i l'Aldea", en el sentit que evitaria els impactes i no desvirtuaria l'accés des dels respectius nuclis urbans. Amb tot, la proposta anava acompanyada d'una segona part en la qual el consistori ampostí ha reclamat a Foment que equipari la qualitat dels accessos a l'autovia del marge dret amb l'esquerre. En aquest sentit, l'alcalde ha recordat que mentre al marge esquerre hi ha previst un 'trèbol', al dret s'ha dibuixat un 'diamant', que no compliria les expectatives, especialment, preveient la futura connexió amb el desdoblament de la C-12 entre Tortosa i Alcanar.Un cop aprovada pel ple ampostí, l'acord serà traslladat als ajuntaments de Tortosa, l'Aldea i Sant Carles de la Ràpita perquè l'aprovin també en ple les respectives corporacions abans de donar la forma final a les al·legacions i presentar-les oficialment davant Foment. Des d'ERC, la portaveu del grup municipal, Marta Cid, ha donat suport explícit a la proposta, tot emfasitzant la necessitat de "no ajornar" més temps l'execució d'aquesta infraestructura. "Si no s'aprova l'estudi d'impacte ambiental podem patir un endarreriment de tres anys", ha advertit, tot assegurant que la proposta consensuada "és la més lògica" per salvar els impactes sobre Campredó i la zona de la Carrova.
Text: Ebredigital.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada