dimarts, 23 d’octubre del 2007

Queixa ciutadana amb gràcia

Aquest matí, com tots els matins de la setmana menys el dilluns, vaig a portar a m'ha filla al col.legi. Natros ho tenim bé ja que la tenim al costat de casa mateix i no ens cal trasladar amb cap vehicle, solsament baixem les escales, obrim la porta del carrer i acaminem 10 metres cagats.
Pos jo diria que des d'aquesta setmana i algun dia de la setmana passada que ens han canviat el policia local que ve a controlar el trànsit en horari d'entrada i sortida del col.legi.
El que venia primerament, concretament des de que s'ha establert el policia de barri i que està una major part del dia pel poble, pos feia la seva feina. La qual tractava en controlar el trànsit i vigilar que la circulació a aquelles hores puntuals sigui la correcta.
Pos justament avui al migdia (veus, al matí no m'he fixat), quan he sortit al carrer i he girat a la dreta per agafar la vorera cap a l'escola ja he vist que no hi havia ningú a la mateixa vorera. Quan dic ningú, em refereixo a gent i cotxes estacionats dalt la vorera.
Llavors he aixecat la vista i he vist a totes les mares sentades al marge que hi ha a l'altra part del carrer, i a un pocs mentres el nou policia local que sort que hi va vestit de policia, que sinó, em pensaria que és "Santa Claus" que ha perdut el calendari i es pensa que je és nadal...je,je,je.
Un tio d'uns 50 i pico d'anys amb una barba blanca llarga que m'ha assustat fins a mi i tot (quan pugue, i no em vegi que igual em malda, li faré una foto...).
Un cop jo assegut al merge he començat a escoltar els "cotilleos" de les mares (lo que apendrieu al costat d'elles en 5 minuts d'espera) i he sentit la raó perquè no hi havia cap cotxe a aquella part de la vorera. Resulta que el policia local ha prohibit rotundament estacionar (ja no dic aparcar) a que part, davant la porta d'entrada del col.legi.
Personalment crec que és una mesura acertada, ja que així és deixa un carril de la carretera habilitat al trànsit que hi passa a aquella hora, però alguna mare es queixava (i crec també que en raó) que el mencionat policia no deixar ni parar el cotxe 5 segons (si, si, heu llegit bé....5 segons) per a que el crio pugui baixar del cotxe i entrar directament al col.legi, sense tindre el perill de creuar el carrer. Pos no! I lo més greu del cas, és que els fa anar a girar al proper entrador, tornar i estacionar a l'altra part de la carretera, per lo que llavors ja toca a la mare baixar del cotxe i acompanyar al crio fins la porta, vagi com vagi!...amb xancletes d'anar per casa, o fins i tot amb el pijama i la bata.....je,je,je....vaja panorama!
Crec que si es dediqués a controlar el trànsit, quan es para i arranca en seguida, per si bé algun cotxe que vol passar de llarg i que el faci esperar pos llavors ho tendria controlat.
Està clar que un altra cosa és a l'hora de recollir els crios, llavors si que val la pena quedà d'acord i aparcar tothom a un mateix costat. Ajudarà a tenir un trànsit més fluït.
Be, a vore si com a membre del consell assessor puc fer les gestions pertinents per a que ho podem arreglar d'una forma civilitzada.